Koostöös Eesti Puuetega Inimeste Koja, Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuameti ja Hiiumaa vallaga oleme ellu viimas projekti, milles käigus pakub Abitaja telefonipõhist nõustamis- ja suhtlemisteenust üksikutele eakatele ja erivajadustega inimestele.
Projekti üheks eeskujuks on juba aastaid Suurbritannias töötav telefoniliin “Silver line - helpline for old people” - https://www.thesilverline.org.uk/, mis pakub nõustamist ja tuge üksikutele eakatele inimestel. Sarnast mudelit püüame sisse töötada ka Eestis.
Kuidas Abitaja teenus toimib?
1. Pakume suhtlemisteenust, mis võimaldab üksindust tundvatel erivajadustega inimestel kas omavahel suhelda või temaatilises konverentsikõnes osaleda. Soovi korral leiame abivajajatele vabatahtliku, kellega iganädalaselt vestelda ning temast saab abivajajale n-ö telefonisõber. Kõned on konfidentsiaalsed ja tasuta.
2. Igapäevastes küsimustes on võimalik helistada meie nõustajatele tööpäeviti (E-R 9.00-17.00). Tegemist on laiapõhjalise nõustamis- ja infoteenusega, mille käigus pakutakse helistajatele abi erinevates elukorraldust puudutavates küsimustes („elukorralduslik infotelefon” tähendab erinevaid teemasid - piltlikult ID kaardi pikendamise tingimustest kuni teatri mängukavadeni), esmane sotsiaalne ja ühiskondlik nõustamine jms. Keerulisemate küsimuste-probleemide korral aitame leida vajalikud kontaktid (nt suuname kõne edasi konkreetsele nõuandeliinile).
Teenuse ja projekti kohta saab rohkem lugeda:
Abitaja koduleheküljelt - www.abitaja.ee
Eesti Puuetega Inimeste Koja veebiajakirjast - https://ajakiri.epikoda.ee/abitaja-leevendamaks-eakate-ja-erivajadustega-inimeste-suhtlemisprobleeme
Pealinna lehest http://www.pealinn.ee/newset/abitaja-leiab-uksikule-eakale-voi-puudega-inimesele-telefonisobra-n258334
Hiiu Lehest http://www.hiiuleht.ee/2020/09/abitaja-puuab-leevendada-uksildust/